Skip links

KEP - Kayıtlı Elektronik Posta

KEP - Kayıtlı Elektronik Posta

KEP; elektronik posta göndericisinin, iletinin içeriğinin bir başkası tarafından değiştirilip değiştirilmediğinin ve gönderim zamanının kesin olarak belirlendiği sistemdir. Bu kesinliği sağlayan temel öğeler ise; güvenli elektronik imza ve zaman damgasıdır.

KEP Mevzuatı

Kayıtlı elektronik posta, Türk hukukuna 14 Şubat 2011 tarih ve 27846 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun18/3 maddesi girmiştir.

KEP Kullanım Alanları

Oldukça güvenli olan KEP sayesinde devlet kurumları, işletmeler, özel ve tüzel kişiler yasal dayanağa sahip olacak şekilde veri alışverişinde bulunabilir, iletişim kurabilir.

KEP Sık Sorulan Sorular

KEP, e-imza, yazılım, robotik otomasyon süreçleri, toner tasarruf çözümleri ve zaman damgası hakkında aklınıza takılabilecek, en çok merak edilen soruları Sıkça Sorulan Sorular bölümünde cevaplandırdık.

Çıktığı günden bugüne 28 milyondan fazla kişi ve işletme tarafından kullanılmaktadır.

KEP Başvuru Evrakları

Kurumsal ve bireysel KEP Başvurusu için gerekli olan evrakları buradan inceleyebilirsiniz.

Bireysel Kep Hesabı Açılması İçin Gereken Belgeler:

  • Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen geçerli resmî belge
  • Bireysel Müşteri Taahhütnamesinin imzalı hali
  • Başvuru sırasında sözleşmenin eki olarak imzalanacak, eksiksiz ve hatasız doldurulmuş, TNB TEKNOLOJİ Bireysel KEP Hesabı Başvuru Formu.

*Önemli* Bireysel online başvuru sırasında elektronik imza ya da mobil imzanız ile bireysel müşteri taahhütnamesini sistem üzerinden imzalayabilirsiniz. Bu durumda yukarıda belirtilen belgelerin ayrıca teslim edilmesine gerek yoktur.

Seçmiş olduğunuz tarife E-imzalı bir tarife ise, (KEP ve e-imza alacak kişinin aynı kişi olması kaydı ile) yukarıdaki belgelere ek olarak;

  • E-imza başvuru formu
  • Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen resmi belgesi ve belgenin fotokopisi,
  • Sertifika içine çalıştığınız kurum bilgisi eklenecek ise 6 aydan eski olmamak kaydıyla “Ticaret Odası Faaliyet Belgesi”nin aslı ve firma yetkilisi imza sirkülerinin fotokopisinin KEP başvuru belgeleri ile beraber işlem yetkilisi tarafından şahsen kimlik doğrulama merkezine teslim edilmesi gerekmektedir. Bireysel KEP hesabı ile birlikte seçilen e-imza paketinde, e-imzayı alacak kişinin kimlik doğrulama işlemi merkezde, şubemizde, bayilerimizde ve noterde yapılmaktadır.

Kurumsal Kep Başvurusu:

  • Tüzel kişinin MERSİS Numarası var ise MERSİS Numarası kaydı ve numarası
  • Noter onaylı imza sirkülerinde yer alan yetkilendirmelere uygun olarak imzalanmış ve kaşelenmiş Kurumsal Kullanıcı Taahhütnamesi
  • Tüzel kişilerin işlem yetkilisi olarak belirledikleri kişilerin kimlik tespiti için nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, avukatlık belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen geçerli resmî belge
  • Ticaret sicil numarasını içeren, Ticaret Sicil Memurluklarından alınmış olan Ticaret Sicil Tasdiknamesinin veya Faaliyet Belgesinin fotokopisi
  • Noter onaylı imza sürkülerinin aslı ya da noter onaylı ‘aslı gibidir’ orjinali (TNB TEKNOLOJİ merkezine gelen ya da yerinde kimlik doğrulama hizmetinden faydalanan şirketlere imza sirkülerinin orijinalinin görülmesi esas olmak üzere fotokopisi ile işlem yapılır. )
  • İşlem yetkilisi, şirketin kanuni temsilcisi değil ise noter onaylı KEP konulu vekaletnamenin aslı ( Vekaletname Örneği )

Seçmiş olduğunuz tarife E-imzalı bir tarife ise, yukarıdaki belgelere ek olarak;

  • E- imza Başvuru Formu
  • Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen resmi belgesi ve belgenin fotokopisi,
  • Sertifika içine çalıştığınız kurum bilgisi eklenecek ise 6 aydan eski olmamak kaydıyla “Ticaret Odası Faaliyet Belgesi” nin aslı ve firma yetkilisi imza sirkülerinin fotokopisinin KEP başvuru belgeleri ile beraber işlem yetkilisi tarafından şahsen kimlik doğrulama merkezine teslim edilmesi gerekmektedir.
  • Kurumsal KEP hesabı ile birlikte seçilen e-imza paketinde, e-imzayı alacak kişinin kimlik doğrulama işlemi Merkezde, şubemizde, bayilerimizde ve noterde yapılabilmektedir.

KAMU KEP Hesabı açılması için gerekli belgeler;

  • Kurumun KEP adresi almayı talep ettiğine dair kurumu temsile yetkili yöneticinin imzası ile hazırlanacak üst yazı
  • Kurum yetkilisinin Atama Yazısı Örneği (Aslı Gibidir Onaylı)
  • Kurumu temsile yetkili kişi tarafından imzalanan ve kurum kaşesi ile kaşelenmiş Kamu Kullanıcı Protokolü
  • Kamu Kep Hizmeti Başvuru Formu
  • Kurum Bilgileri (Ek.1.a) Kep Adresi Bilgileri (Ek.1.b) (Her KEP Hesabı için 1 adet) Kurum İşlem Yetkilisi Bilgileri (Ek.1.c) (Tüm KEP Hesapları için)
  • Kimlik tespiti amacıyla, İşlem Yetkilisinin, kurum yetkilisi tarafından imzalı ve kaşeli, üzerinde fotoğraf ve T.C. Kimlik Numarası bulunan Nüfus Cüzdanı, Pasaport ya da Sürücü Belgesi Kamu kurumları www.tnbteknoloji.com.tr ’da online ön başvuru yaptıktan sonra kamu başvuru kılavuzu e- postanıza yollanacaktır. Yardım için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

Seçmiş olduğunuz tarife E-imzalı bir tarife ise, yukarıdaki belgelere ek olarak;

  • E- imza Başvuru Formu
  • Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen resmi belgesi ve belgenin fotokopisi,
  • Sertifika içine çalıştığınız kurum bilgisi eklenecek ise 6 aydan eski olmamak kaydıyla “Ticaret Odası Faaliyet
  • Belgesi”nin aslı ve firma yetkilisi imza sirkülerinin fotokopisinin KEP başvuru belgeleri ile beraber işlem yetkilisi tarafından şahsen kimlik doğrulama merkezine teslim edilmesi gerekmektedir. Kamu KEP hesabı ile birlikte seçilen e-imza paketinde, e-imzayı alacak kişinin kimlik doğrulama işlemi İstanbul ve Ankara’da TNB TEKNOLOJİ merkezinde, şubelerde ve Noterde yapılabilmektedir.

Yasal
Güvenlik

KEP sistemi gönderici/alıcının kimliklerinin belli olduğu, tarafsız yasal koruma ve güvence sunar.

Bütünlük

KEP sistemi standart elektronik postadan farklı olarak gönderi zamanının, elektronik posta içeriğinin değiştirilmesine imkan vermeyerek gönderi bütünlüğünü ve orijinalliğinin korunmasını sağlar.

Zaman ve
Maliyette Tasarruf

Islak imzalı gönderim yerine elektroink ortamda gönderim yapılması imkan sunduğu zaman ve maliyet tasarrufu sağlar. Kağıt ve gönderim masrafınız azalır.

Üstün
Verimlilik

KEP sistemi ile kazanılan zaman ve fiziki ortama ihtiyacın ortadan kalkması ile verimlilik seviyesinin artırılmasını sağlar,

Çevrecilik

KEP sistemi resmi yazışmalardaki kağıt ortamını ortadan kaldırarak kağıttan tasarruf edilmesini sağlar.

Saklanabilirlik

Yazışma sırasında her aşamada oluşturulan KEP delilleri KEPHS tarafından kayıt altına alınır ve 20 yıl boyunca saklanır.

Kanıt
Niteliği

Gönderimlerde oluşturulan KEP delilleri KEPHS tarafından kayıt altına alınır ve 20 yıl boyunca saklanır. Uyuşmazlık halinde mahkemede hukuken geçerlilik sağlar.

Değerli Müşterilerimizin Bizim Hakkımızdaki Sözleri

KEP başvurusunda bulunmak için formu doldurun.

Bu web sayfası müşterilerimizin deneyimini iyileştirmek için çerezleri kullanmaktadır.
Home
Account
Cart
Search

KEP MEVZUATI

Mevzuat : Kayıtlı elektronik posta, Türk hukukuna 14 Şubat 2011 tarih ve 27846 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun18/3 maddesi girmiştir. Buna göre;

‘Tacirler arasında, diğer tarafı temerrüde düşürmeye, sözleşmeyi feshe, sözleşmeden dönmeye ilişkin ihbarlar veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılır.’ İşbu maddeyi takiben, Kanunun Beyanlar, belgeler ve senetler başlıklı 1525. maddesinin 2. fıkrasında ise,

‘Kayıtlı elektronik posta sistemine, bu sistemle yapılacak işlemler ile bunların sonuçlarına, kayıtlı posta adresine sahip gerçek kişilere, işletmelere ve şirketlere, kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcılarının hak ve yükümlülüklerine, yetkilendirilmelerine ve denetlenmelerine ilişkin usul ve esaslar Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından bir yönetmelikle düzenlenir. Yönetmelik bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren beş ay içinde yayımlanır.’ Denilmek sureti ile kayıtlı elektronik postaya dair hükümlerin yönetmelikle düzenleneceği belirtilmiştir.

Kayıtlı Elektronik Posta Sistemine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, 25/08/2011 tarihli ve 28036 sayılı Resmi Gazete

Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi ile İlgili Süreçlere ve Teknik Kriterlere İlişkin Tebliğ, 25/08/2011 tarihli ve 28036 sayılı Resmi Gazete

Kayıtlı Elektronik Posta Rehberi ve Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı Adreslerine İlişkin Tebliğ, 16/05/2012 ve 28294 sayılı Resmi Gazete

Kayıtlı Elektronik Posta Sisteminde Kullanılan İşlem Sertifikasına İlişkin Usul Esas,06.06.2012 tarih ve 2012DK-15259 sayılı Kurul Kararı

Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılarının Birlikte Çalışabilirliğine İlişkin Usul ve Esaslar Yayımlanmasına İlişkin Kurul Kararı 09.09.2014 tarih ve 2014/DK-BTD/447 sayılı

Kurul Kararı Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılarının Birlikte Çalışabilirliğine ilişkin Usul ve Esaslar

KEP Kullanım Alanları

Kurumlar Arası Kep ile Gerçekleşebilecek Bazı İşlemler
Teklifİhale Şartnamesi
SözleşmeSipariş Formu
Tedarikçi Değerlendirmeİhtar / İhbar
Sözleşme Fesih BildirimiPerformans Değerlendirme
FaturaÖdeme Talimatları
Kurum İle Müşteri Arasında Kep ile Gerçekleşebilecek Bazı İşlemler
İhtar / İhbarTalimat
BaşvuruTeklif
EstreFatura
Sözleşme / Sözleşme YenilemeTarife / Servis Değişikliği
Geciken Ödeme BildirimleriBorç Bildirimi
Kurum İle Çalışanlar Arasında Kep ile Gerçekleşebilecek İşlemler
Şirket İçi DuyurularBordro
İhtarSözleşme
Yıllık İzin KullanımıMazeret İzin Kullanımı
İstifa MektubuAtama / Görevlendirme
Performans DeğerlendirmeMaaş Artışı / Prim Ödemesi

KEP Kullanım Alanları

Kullanıcı adınız ile giriş yaptığınız KEP hesabınızdan, web posta seçeneği üzerinden  Delil Kutusu tıklanarak  tüm deliller listelenir. Ayrıca, İleti Durumları seçeneğinden belirlenen tarih aralığındaki iletileri ilişkin oluşan tüm deliller listelenir.

Hayır gönderemezsiniz. KEP’ ten ileti gönderebilmeniz için e–İmzanızın olması gerekmektedir. 

Evet. Dilediğiniz sayıda KEP hesabı alabilirsiniz.

Hayır. Pasaport ile de başvuru kabul edilebilmektedir.

Şifresini unutan kullanıcılarımız çağrı merkezimizi arayarak kimlik doğrulama sonrasında yeni şifre alabilirler. 0850 308 06 54

KEP iletisinin boyutu en fazla 25 MB olabilir. Ücretlendirme yapılırken her 5 MB bir KEP iletisi olarak kabul edilmektedir.

Hayır, teslim delili gelmeden KEP iletiniz gönderilmiş sayılmaz.

Bireysel Kep Hesabı Açılması İçin Gereken Belgeler:


 -Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen geçerli resmî belge
  -Bireysel Müşteri Taahhütnamesinin imzalı hali
 -Başvuru sırasında sözleşmenin eki olarak imzalanacak, eksiksiz ve hatasız doldurulmuş, TNB TEKNOLOJİ -Bireysel KEP Hesabı Başvuru Formu.
*Önemli* Bireysel online başvuru sırasında elektronik imza ya da mobil imzanız ile bireysel müşteri taahhütnamesini sistem üzerinden imzalayabilirsiniz. Bu durumda yukarıda belirtilen belgelerin ayrıca teslim edilmesine gerek yoktur.

Kurumsal Kep Hesabı Açılması İçin Gereken Belgeler:


- Tüzel kişinin MERSİS Numarası var ise MERSİS Numarası kaydı ve numarası

- Ticaret sicil numarasını içeren, Ticaret Sicil Memurluklarından alınmış olan Ticaret Sicil Tasdiknamesinin veya Faaliyet Belgesinin fotokopisi
- Noter onaylı imza sirkülerinde yer alan yetkilendirmelere uygun olarak imzalanmış ve kaşelenmiş Kurumsal Kullanıcı Taahhütnamesi
 - Tüzel kişilerin işlem yetkilisi olarak belirledikleri kişilerin kimlik tespiti için nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, avukatlık belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen geçerli resmî belge
- Noter onaylı imza sirkülerinin aslı ya da noter onaylı ‘aslı gibidir’ orijinali (TNB TEKNOLOJİ merkezine gelen ya da yerinde kimlik doğrulama hizmetinden faydalanan şirketlere imza sirkülerinin orijinalinin görülmesi esas olmak üzere fotokopisi ile işlem yapılır.)
- Başvuru sahibinin şirketin kanuni temsilcisi olduğu ilan edilen, imza sirkülerinin müstenidatı Ticaret Sicil Gazetesinin fotokopisi
- İşlem yetkilisi, şirketin kanuni temsilcisi değil ise noter onaylı KEP konulu vekaletnamenin aslı

Tüzel kişilerin KEP rehberinde bulunmaları zorunludur. Bireysel kullanıcılar için KEP Rehberinde kayıtlarının bulunması isteğe bağlıdır.

Hayır. Gönderim sırasında delil oluştuğu için iptal edilmesi mümkün değildir.

Gönderilen mesajın karşı tarafa iletildiğinden emin olunmasıdır. Alıcı ise bu mesajın kesinlikle gönderici bölümünde yazan kişiden veya kurumdan geldiğinden emin olmaktadır. 

KEP hizmeti 1 yıllık veya 3 yıllık olarak sunulmaktadır.

Hayır. KEP sistemi kapalı bir sistem olduğu  için sadece KEP hesaplarına ileti gönderebilirsiniz.

Gönderici yazmış olduğu mesajı elektronik olarak imzalar ve KEPHS’e gönderir.
Kullanıcının kimlik bilgileri doğrulanır ve güvenlik kontrolü yapılır. 
KEPHS tarafından işlem sertifikası ile imzalanır ve zaman damgası kullanılarak gönderimi gerçekleştirilir.
İşlem sertifikasından KEPHS’yi doğrulama ve güvenlik kontrolleri gerçekleştirilir.
Gönderinin teslim edildiğine dair onay alınır.
Gönderi alıcının e-postasına iletilir.
Elektronik imza doğrulama ve okuma gerçekleşir.
KEPHS’ye teslim alındısı iletilir.

KEP hesabı kullanmanın yürürlükteki KEP mevzuatına göre bir zorunluluğu bulunmamaktadır. Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar muhattap oldukları Tüzel Kişilikler ile Gerçek Kişilerden hizmetlerine başvuru esnasında KEP adresi almış olma zorunluluğu getirebilmektedir.

Bireysel KEP hesaplarında;
Ad- Soyadı
KEP Hesap Adresi
T.C. Kimlik Numarası
İstenildiği takdirde;
Unvan
Adres
Telefon Numarası
Hizmet Türü
İmza Doğrulama Verisi
Kurumsal KEP hesaplarında;
Tüzel Kişinin Adı
KEP Hesap Adresi
MERSİS Numarası
Adres
Kurumun Bulunduğu İl
Sektörü
İstenildiği takdirde;
İşlem yetkilisi /yetkililerinin adı soyadı
İşlem yetkilisi /yetkililerinin unvanı

Hesabı kapatmaya yetkili kılınmış kişiler hizmet sağlayıcılarına kimlik bilgilerini teyit ettirmek suretiyle kapatma işlemini gerçekleştirebilirler. Buna ek olarak, kapatılan hesaba herhangi bir ileti alımı ve gönderimi yapılamamaktadır. Ancak söz konusu hesabın en az 3 ay süreyle ulaşılabilir tutulduğunu da belirtmek gerekmektedir. Yönetmelikle belirlenen bu zorunlu sürenin bitiminin akabinde hesap kullanıma tamamen kapatılmış olmaktadır.

Hayır. KEP gönderimi için e-imza ya da mobil imza kullanıcısı olmalısınız. E-imza ya da mobil imza kullanmıyorsanız sadece size iletilen KEP gönderilerini alabilirsiniz.

Gerçek Kişiler;
ad.soyad.sayı@hs02.kep.tr
Tüzel Kişiler;
1) “MERSİS No”,
2) “MERSİS No.X”,
3) “TüzelKişiAdı”,
4) “TüzelKişiAdı.X”
Formatlarından biri ile oluşturulur. “X” alfa nümerik olacak şekilde isteğe bağlı olarak başvuru sahibi tarafından belirlenir.

Bireysel kullanıcılar için bir KEP hesabı tek bir kişiye aittir. Kurumsal kullanıcılar, başvuru sırasında veya daha sonra birden fazla alt kullanıcı atanmasını talep edebilir.

Pasaportunuz ile başvurarak, KEP hesap sahibi olabilirsiniz.

Hayır. Dilediğiniz adette KEP gönderebilirsiniz. Tarifeniz doğrultusunda ücretlendirilirsiniz. Fakat mevzuat gereği göndermiş olduğunuz KEP iletilerinin eklerinin boyutu 25 MB'ı geçemez.

KEP sistemini düzenleyen ve denetleyen kurum Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK)'dur.